New Step by Step Map For اصفهان

Wiki Article

صائب تبریز یکی از شعرای دربار صفویان بود که در سن ۷۰سالگی و در حالی که از دربار خارج شده بود،‌ از دنیا رفت.

وقبيل وفاته، أعلن علاء الدولة محمد ولاءه للسلاجقة الذين كانوا في ذلك الوقت قد قاموا باحتلال أغلب الأراضي الواقعة في وسط إيران. ثم كان من ابنه فاراموز أن سلم أصفهان إلى القائد السلجوقي طغرل بك بعد حصار طويل لجأ خلاله سكان المدينة إلى استخدام خشب مسجد جمعه (مسجد الجمعة) كوقود للتدفئه.

در هر صورت، فصول بهار و پاییز (به‌ویژه ماه‌های اردیبهشت و مهر) بهترین زمان سفر به اصفهان محسوب می‌شوند و بسیاری از گردشگران این زمان‌ها را برای سفر انتخاب می‌کنند. اگر به‌دنبال سفر ارزان‌تری هستید، در طول زمستان با کاهش قیمت بلیط و هتل و... مواجه خواهید شد.

هزینه ورودی: ۳۰۰۰ تومان برای گردشگران ایرانی و ۲۰۰۰۰ تومان برای گردشگران خارجی.

دیدنی‌ های اصفهان فقط به آثار تاریخی و فرهنگی خلاصه نمی‌شود و جاذبه‌های طبیعی زیادی نیز در این شهر وجود دارد که هرکدام ارزش دیدن دارند. با سرزدن به پارک جنگلی ناژوان می‌توانید هم‌زمان با یک تیر، چند نشان بزنید؛ چراکه این مجموعه شامل جاهای دیدنی متنوعی همچون باغ پرندگان، تله‌سیژ، باغ خزندگان، باغ موزه پروانه‌ها، شهربازی، آکواریوم اصفهان، موزه صدف‌ها، ایستگاه‌های درشکه‌سواری، فضای سبز، محوطه دوچرخه‌سواری و... می‌شود.

دیزی‌ سرای چاه حاج میرزا؛ طعم به یادگار مانده از دوران صفوی

click here رستوران بریانی اعظم از باسابقه‌ترین مراکز طبخ بریان است

زمان گذشت تا در سال ۱۳۸۰ فردی به نام معتمدی این خانه را خرید و با تلاش بسیار موفق شد آن را در فهرست آثار ملی ایران ثبت کند. حالا این خانه را به نام معتمدی نیز می‌شناسند.

جاذبه‌های تاریخی دیدنی و جاهای طبیعی فراوانی در اصفهان وجود دارند. تمام این جاذبه‌های متنوع اصفهان،‌ آن را به شهری دوست‌داشتنی برای مسافران تبدیل کرده است.

التصميم الداخلي لمسجد الجمعة يعد مسجد الجمعة تعبيرا حيويا عن أربعمائة عام من العمارة الفارسية التي تظهر جليا في المساحة الصغيرة التي يشغلها المسجد.

معماری این حمام مانند سایر حمام‌ها عمومی ایران بوده و تنها نکته منحصربه‌فرد آن،‌ نحوه گرمایش حمام است.

اکنون مرادی در شرح ماجرا گفته که قرار بود در این مکان یک مجتمع آموزشی بسازند و برای تسهیل این کار و گرفتن بودجه، یک موسسه ثبت کنند و با انتقال زمین به نام موسسه آموزشی، از آموزش و پرورش کمک مالی بگیرند.

قرار است سفری شیرین و در عین حال کوتاه به تمام این جاذبه‌ها داشته باشیم.

سلطانی افزود: «در قرارداد هتل جهان با بانک ملت، شماره حساب حوزه علمیه امام خمینی در تهران درج نشده است؛ به‌عبارت‌دیگر مبلغ اجاره هتل به‌جای واریز شدن به‌حساب حقوقی این مؤسسه پژوهشی‌آموزشی، به‌حساب شخصی مدیر مؤسسه و پسرش واریز می‌شود.»

Report this wiki page